Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Det finns ingen minimiorder.


Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25% på alla varor utom böcker där momsen är 6%.

Betalningsalternativ
- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

- Klarna Checkout
Här kan du läsa om villkoren för Klarna Checkout
Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00.
Har du fått dina varor men hittar inte fakturan på mailen? Logga in på Klarna så kan du både se och betala fakturan där, du kan logga in med Mobilt bankid, sms eller mail.
 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Repprodukter görs efter beställning och leveranstiden för dessa varor är 7-10 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Det kan förekomma längre leveranstider för vissa produkter, det framgår då av produktbeskrivningen.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket, schenkerpaket eller varubrev med posten. Alla paket skickas till ombud, även paket till företagsadresser.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras beroende på varornas vikt och storlek, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.


Reklamation och returrätt
Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något. Vi följer konsumentköplagen.


Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor i oöppnade förpackningar utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor). Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se.  Det är ingen ångerrätt på specialtillverkade varor såsom t.ex. repprodukter med flätor som görs efter kundens önskemål eller rep i metervara. Vi löser ej ut postförskott.
 

Ej uthämtade paket
Du får en bekräftelse från oss när ditt paket skickas. Ditt paket ligger hos ombudet i 14 dagar, sedan returneras det till oss. Misstänker du att din paketavi kommit bort så kontakta oss. Får vi ditt paket i retur för att du inte hämtat ut det så faktureras du för frakten om du inte är intresserad av dina varor. Är du fortfarande intresserad av ditt paket skickar vi det igen. Om vi får ditt paket i retur för att du inte hämtat ut det vid andra tillfället eller om du inte är intresserad av varorna så fakturerar vi dig för våra fraktkostnader.
 

Skador på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter
Övrigt
Moms visas: