Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Det finns ingen minimiorder.


Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

Betalningsalternativ
- Förskottsbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

- Klarna Checkout

Här kan du läsa om villkoren för Klarna Checkout
Har du några ytterligare frågor eller funderingar ar du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 vardagar mellan 08.30 – 20.00 och helger 10.00 – 17.00.

- Faktura Fötetag
Kostnad: 20 kr.
Vid beställningen uppger Du namn, adress, telefonnummer, e-postadress och vilken/vilka produkter beställningen avser. Dessutom behöver Du ange Ditt organisationsnummer för kreditkontroll. Vi skickar produkterna mot efterkrav med betalningsvillkor på 14 dagar. Fakturorna sköts av Klarna.


- Kortbetalning Företag
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Nets 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3 dagar. Repprodukter görs efter beställning och leveranstiden för dessa varor är 7-10 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid. Det kan förekomma längre leveranstider för vissa produkter, det framgår då av produktbeskrivningen.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket, schenkerpaket eller brev eller med posten.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Beställning från annat land än Sverige
Kontakta oss på info@naturhunden.se så räknar vi ut frakten till dig och ger dig uppgifter om betalning.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras beroende på varornas vikt och storlek, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan.


Reklamation och returrätt

Kontakta alltid oss innan du skickar tillbaka något. Vi följer konsumentköplagen. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor i oöppnade förpackningar utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid specialbeställda varor). Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se.  Det är ingen ångerrätt på specialtillverkade varor såsom t.ex. repprodukter med flätor som görs efter kundens önskemål eller rep i metervara. Vi löser ej ut postförskott.

 

Ej uthämtade paket
Du får en bekräftelse från oss när ditt paket skickas. Ditt paket ligger hos ombudet i 14 dagar, sedan returneras det till oss. Misstänker du att din paketavi kommit bort så kontakta oss. Får vi ditt paket i retur för att du inte hämtat ut det så faktureras du för frakten om du inte är intresserad av dina varor. Är du fortfarande intresserad av ditt paket skickar vi det igen. Om vi får ditt paket i retur för att du inte hämtat ut det vid andra tillfället eller om du inte är intresserad av varorna så fakturerar vi dig för våra fraktkostnader.

 

Skador på paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Drift & Produktion:
Wikinggruppen